måndag 24 augusti 2009

Winnerbäck släpper nytt

Lars Winnerbäck släppte i fredags första smakprovet från albumet tänk om jag ångrar mig och sedan ångrar mig igen som släpps den 21 September. Singeln innehåller titelspåret Jag får liksom ingen ordning samt b-sidan Från kylan in i värmen.

Det känns extremt ironiskt att den av låtarna som kommer att återfinnas på albumet heter Jag får liksom ingen ordning. Det är precis det intrycket man får av Winnerbäck anno 2009 när man hör dessa två låtar. Låtarna ger ett oerhört splittrat intryck och det känns som att Lasse är förvirrad och har tappat bort den fantastiska låtskrivarkänsla som han besatt för ett antal år sedan. Låt oss nu hålla tummarna för att det kommande albumet håller högre kvalitet än denna blaskiga försmak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar