tisdag 1 september 2009

Joakim & Joel

Det var en fin kväll i somras när jag och min vän Vickan slog oss ner på en av Böstebars träbänkar. På scen, med för kvällen bara ett par låtar kvar att spela, stod dessa herrar. Trots att klockan bara var runt elva och Grebbestads partysugna rimligtvis borde vart en bra bit från klimax så var det bra drag inne på Böstebar. Joakim & Joel med band spelade för kvällen inte sina egna låtar utan lite blandade favoriter. Jag tyckte dom var bra och ett redan bra intryck blev till ett än lite bättre intryck när grabbarna valde att avsluta kvällen med kultlåten IDIOT WALK.

Dagen därpå kom det till min kännedom att det var Joakim & Joel jag hade sett kvällen innan. Denna duo var för mig totalt okänd men då en av killarna (jag tror det är han som sjunger) är från Grebbestad så var dom i Grebbestad något av lokalkändisar. Och då jag älskar Grebbestad och Grebbestad älskar mig så är det ju inte mer är rätt att slänga upp en av deras egna låtar här på yournewfavouritebands.

Dock bör väl tilläggas att deras styrka inte enbart ligger i att hälften av duon är från Grebbestad. Dom gör ju väldigt bra låtar också. Lyssna själva.



/Ledley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar