tisdag 22 september 2009

Något att se fram emot!


Som att Fagersta inte hade gett oss nog av den här typen av underbar rock'n roll musik! Efter The Hives kommer nu Bruket. Socialrealismpunk som uppercuttar underifrån med en sanslöst skön attityd. Jag har läst (men vet inte om det stämmer) att killarna i Bruket fick sitt skivkontrakt samma dag som de blev varslade från jobbet. Det låter kanske lite för pr-mässigt bra för att vara sant. Men sanningen är den att Brukets musik ligger alldeles perfekt i tiden. Vi står mitt i en arbetskris och hux flux här kommer ett gäng arbetargrabbar med skitiga kinder och sjunger om den lilla människans kamp. Utan att det för den sakens skull kännas utstuderat alls.

”Stockholm kallar, men jag har inget att säga / i natt hoppas jag att Rosenbad brinner / tynar bort och försvinner”

Bruket har hitills endast släppt EP:n Sthlm kallar. Tre urstarka låtar som du kan lyssna på här: http://open.spotify.com/track/44v0gzTqwSF8qvdJ7yLtoM


Eller, om du är ovettig nog att inte sätt till att du är ägare av ett Spotifykonto, här: http://www.myspace.com/bruket

Nu har i alla fall grabbarna krypit in i studion för att skriva klart och spela in de resterande låtarna till skivan som skall släppas någon gång i början av 2010. Av EP-teasern att döma kan det bli exakt hur bra som helst!

Här, med halvtaskigt ljud, Bruket på Hultsfred.



/Ledley

1 kommentar:

  1. Så jävla bra!!! Kan inte vänta tills jag får höra debuten!!

    SvaraRadera