måndag 4 januari 2010

Friska Viljor

Följande sms-konversation utspelade sig mellan Montana och mig idag under förmiddagen.

Montana: Hallå din ostbåge! Vet du vilka friska viljor är?

Jag: Hallå Bode. Är inte på något sätt någon expert på friska viljor men känner igen namnet.Division 1 eller 2 kanske? Varför detta ljus på denna anrika arbetarförening?

Montana: Det krävs en uppryckning från din sida ledley! När jag talar om friska viljor syftar jag givetvis inte på någon schleten obskyr arbetarförening i norrland. Mitt fulla fokus ligger givetvis på de briljanta indiepopbandet från stockholm som sedan 2007 har släppt 3 album och som nu på fredag gästar våran kära stad!

Jag: Hahahaha! Lovely. Kanske dags för mig att börja intressera mig för musik på allvar. Jag tar mig i kragen och sen spotifyar jag friska viljor.

Montana: Och när du sedan har lyssnat in dig på dom så meddelar du mig om du ska med och se dom på parken på fredag!

Jag: Ska Bli chefen!


Och på nyss angivna vis kan vara början på vägen där man under resans lopp kan finna ett potentiellt favoritband att lägga till samlingen. Jag har under dagen vikt två timmar åt Friska Viljor och känner är att det som nåt mig är lovande. På fredag ser jag dom troligtvis på Parken för mellandagsreapriset 90 kronor.



/Ledley

2 kommentarer: