söndag 18 april 2010

Shout Out Louds

Nu i torsdags var jag såg Shout Out Louds på Brew House. SOL är verkligen inte ett av de där banden som jag har lyssnat på mycket genom åren. Klart jag kände till dom. Klart jag tyckte dom var ett bra band. Klart jag har röjt till Tonight I Have To Leave It och lipat till Impossible.

Nu har det dock slumpat sig som så att människor i min umgängeskrets har gått in i rollen Shout Out Louds främsta PR-makare. Så inför skivan som släpptes alldeles nyligen, den som heter Work, tänkte jag, nej förresten det bara blev så, att jag skulle ge plattan en ordentlig chans.

Och jag gillar Work. Den är en fin popplatta. Härliga gitarrer, trivsamt vemodigt på en del av spåren och överlag ett sofisikerat sound så får mig att tänka på franska giganterna Phoenix (inga jämförelser i övrigt, sofisikerat sound får mig alltid att tänka på Phoenix). Och eftersom mer vill ha mer vill ha mer vill ha mer så satte jag även tänderna i bandets förra/deras andra skiva Out Ill Wills. Och den, den finner jag alldeles underbar. Från spår ett till spår tolv. Jag trivs med den här plattan, det är så stilig så stilig. Melodierna! Jag kommer på mig själv att hitta små nya detaljer i låtarna som jag uppskattar.

Sammanfattningsvis kan man säga att det här var veckan då jag kom till insikten att Shout Out Louds är ett band att räkna med.

Och spelningen - den var jävligt bra.





/Ledley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar