fredag 23 april 2010

Kate Nash - Do - Wah - Doo

Popbruden Kate Nashs debutplatta Made Of Bricks är en skiva som jag har lyssnat på en hel del. Trots att jag troligtvis inte representerar något genomsnitt av den kategori människor som står och hoppar längst fram vid scen vid hennes konserter så fann jag den här skivan fräsch. Nicest Thing, Birds och Skeleton Song är tre finfina låtar som också får kategoriseras in som skivans starkaste i min mening. Sen fanns det ju en del "hits" också, av dom är väl Foundations den som jag anser är bäst.

Nu har i alla fall fröken Nash släppt ett nytt album i My Best Friend Is You. Jag har inte gett den en chans ännu men det jag läst i recensioner är att det här är ett steg bakåt genetemot Made Of Bricks. Kändisskapet verkar tynga ner henne, skrev någon.

Nu är inte jag den som låter andra skaffa mig en åsikt om saker och ting. Jag får ge skivan en chans, utan att för den sakens skull vara särskilt entusiastisk över det (kanske är den albumstiteln som avskräcker mig). Jag plockar helt enkelt upp den pucken vid ett senare tillfälle.

Så länge postar jag första singeln ifrån My Best Friend Is You.



/Ledley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar